Je hebt een doel. Maar om dat doel te bereiken, moet je doelgroep jou wel kunnen zien. Je kunt een vlag op de top van een berg planten, maar als jouw doelgroep niet weet dat ze je daar kunnen vinden, zal het geen reactie opleveren. Hoe bereik je die doelgroep en hoe zorg je dat zij zich binden aan je merk? Elke doelgroep heeft diens eigen voorkeuren.
Daar zet Revontuli contentmarketing voor in. Contentmarketing is gericht op het gesprek mét jouw doelgroep. Het is meer dan een afbeelding, blog of video online zetten en hopen op het beste. Het is een strategie vol afgewogen keuzes. Revontuli kan je daarbij helpen volgens vier fasen.
Inventarisatie
Om tot de kern van het merk te komen, (her)vormen we samen de kernwaarden, de missie, de visie en de directe doelen.
Contentkalender
Om de vooraf vastgestelde doelen te bereiken, is een consistente en efficiënte aanpak essentieel. Daarom schrijft Revontuli een klaar-voor-gebruik contentkalender.
Productie
We creëren de doelgroep relevante producten.
Contentmarketing heeft verschillende vormen: geschreven content, zoals blogs, cases, e-books en whitepapers voor een hogere vindbaarheid. Bewegend beeld zoals video en animatie is niet meer weg te denken. Maar ook fotografie, podcasts, vodcasts en infographics.
Lanceren & monitoren
Revontuli levert advies over hoe je de content het best kan lanceren en monitoren, of neemt dit helemaal uit handen.