Is het de moeite waard om naar een fotostudio te komen, of kan je beter de fotostudio naar jou laten komen? Het heeft allebei voor en nadelen. We zetten ze op een rijtje, zodat jij een weloverwogen keuze kan maken!
Wat wil je met de foto’s bereiken?
Wat is je doel? Wat wil je dat deze foto’s uitstralen? Wil je technische aspecten van je product belichten? Wil je een hele reeks productfoto’s? Of wil je dat oprechte gevoel van de lunch met collega’s vangen voor die vacaturepagina? Wil je niets aan het toeval overlaten, of geeft die klik in dat moment veel beter weer wat je wil vertellen? Kortom… bepaal eerst je doel voordat je een keuze maakt over wel of niet een fotostudio te gebruiken.
Revontuli maakte onderstaande foto’s allebei voor Hella Benelux. Zie je wat een verschil een studio kan maken voor de sfeer?
Wat is je budget?
Stel. Je wil nieuwe foto’s van al je medewerkers. Dan is het belangrijk om te bedenken hoeveel dat er dan zijn. Zodra een fotostudio staat, kun je hier 30 mensen per uur fotograferen. Zonder studio op verschillende locaties ben je hier veel meer tijd (en dus kosten) aan kwijt.
Consistentie v/s creativiteit
Wat vind je mooi? Wil je een consistente look door je fotoserie? Ga dan zeker voor een fotostudio. Een fotostudio is honderd procent naar je hand te zetten. De opties zijn ook véél uitgebreider dan een simpel achtergrond kleurtje. Zo maken we met regelmaat grote sets die voor creatieve foto’s zorgen.
Of wil je juist dat alle foto’s een hele oprechte, authentieke uitstraling hebben? Dan kan je beter de studio schrappen.
Wist je dat Revontuli meerdere fotostudio’s heeft in onze studio in IJsselstein? Het fijne van een studio op locatie is dat het werk bij jou op locatie gewoon door kan gaan. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan eens contact op!
Een video edit, is een proces waarbij ruw videomateriaal wordt aangepast en verfijnd om een aantrekkelijk eindbeeld te maken voor publiek. Het editten van video’s
Content is een verzamelnaam voor alle vormen van informatie die via verschillende media wordt gecommuniceerd. Hierbij kun je denken aan teksten, afbeeldingen, video’s en infographics.
Een podcast is een audio-‘uitzending’ die je online kunt beluisteren of bekijken via verschillende platformen. Je kunt het een beetje vergelijken met een radioprogramma, maar