Content is een verzamelnaam voor alle vormen van informatie die via verschillende media wordt gecommuniceerd. Hierbij kun je denken aan teksten, afbeeldingen, video’s en infographics. We maken deze inhoud om informatie over te brengen, maar ook om een bepaalde boodschap te verspreiden. Dit kan zowel online als offline te zien zijn, zoals websites, social media, podcasts, tijdschriften of advertenties.
Waarom is zo het belangrijk?
Het is een belangrijk communicatiemiddel tussen merken en bedrijven naar hun doelgroep. Bovendien helpt het bedrijven om beter vindbaar te zijn in verschillende zoekmachines, zoals Google. Als er waardevolle onderwerpen worden gecreëerd en gepubliceerd, scoor je hoger in de zoekresultaten.
Met goede teksten of beeldmateriaal laat een bedrijf zien dat het kennis en expertise bezit van een vakgebied. Door regelmatig informatieve en relevante informatie te delen, bouw je als bedrijf vertrouwen en autoriteit op voor jouw doelgroep. Uiteindelijk kan dit de doorslaggevende factor zijn voor het kiezen voor producten of diensten van jouw bedrijf.
Daarnaast zorgt consistente en waardevolle content ervoor dat een merk of bedrijf herkend wordt en blijft hangen bij de doelgroep. Dit kan gaan om blog artikelen, video’s of social media posts. Ieder stukje inhoud draagt bij aan de algehele merkbekendheid en het onderscheiden van andere bedrijven.
Welke type content bestaan er?
Zoals eerder beschreven bestaan er verschillende vormen van communicatie via content. Hieronder zijn de meest voorkomende uitgelicht:
visueel;
video;
audio;
social media;
tekstuele;
interactief.
Elk type content heeft weer een eigen functie en kan worden ingezet afhankelijk van het doel en welk platform er gebruikt wordt.
Video
Video omvat alle soorten visuele media die in videovorm zijn vastgelegd. De inhoud kan variëren van een korte clip of snippet tot een lange documentaire. Videocontent is op dit moment erg populair en wordt veel gebruikt op sociale media en websites. Voorbeelden zijn promotievideo’s, vlogs en webinars. Het is een krachtig communicatiemiddel dat bedrijven helpt om hun boodschap zo effectief mogelijk over te brengen.
Audio
Audio is content die wordt opgenomen, geproduceerd en verspreid in geluidsvorm. Dit type content is op dit moment erg populair. Vooral met de opkomst van podcasts en audioboeken. Audio geeft gebruikers de mogelijkheid om informatie en verhalen te beluisteren zonder dat je hier visueel bij betrokken hoeft te zijn. Audio is ideaal voor multitasking en onderweg.
Studio huren om je eigen content op te nemen?
Heb je zelf een geniaal contentplan die je wil omzetten in prikkelende content? Wij van Revontuli beschikken over verschillende opnamestudio’s die helpen jouw idee tot leven te brengen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier verder voor meer informatie.